Veelgestelde vragen
Wanneer kan ik mijn kleding inbrengen?
Je mag kleding brengen wanneer de winkel open is en wanneer het een even week is. In de oneven weken heb ik dan de tijd om kleding in te boeken. Zo kan je kleding sneller in de winkel hangen. Winterkleding mag van 1 augustus tot en met 31 januari worden ingebracht en zomerkleding van 1 februari tot en met 31 juli.
Mag ik zwangerschapskleding inbrengen?
Ja dit mag! Zwangerschapskleding moet aan dezelfde voorwaarden voldoen als de rest van de kleding. Het moet dus ook nog passen in de huidige modetrends.
Neem je ook kinderkleding aan?
Nee, voorlopig nog niet. Wanneer dit in de toekomst wel gaat gebeuren, zal dit bekend worden gemaakt in de winkel, social media en op deze website.
Wat gebeurt er als mijn ingebrachte kleding beschadigd raakt of gestolen is?
Helaas kan ik hier geen garantie op geven. Ik doe mijn uiterste best om de kledingstukken goed te verzorgen in de winkel. Er zal altijd iemand alert zijn op diefstal. Duurdere kledingstukken zullen altijd voorzien worden van een beveiligingstag.
Krijg ik bericht wanneer mijn kleding verkocht is?
Nee, je kan wel inloggen op my.cirquly.com om te zien wat de status is van je ingebrachte kleding. Blijven je items na drie maanden in de winkel hangen, kiezen we van te voren of ik ze dan naar de kringloop breng of met een korting verkoop. Ook mag je ze dan uiteraard zelf weer komen ophalen.
Wat als mijn kleding niet verkocht is?
We spreken af wat ik mag doen wanneer je kleding niet verkocht raakt. De prijs van het kledingstuk kan verlaagd worden of het wordt gedoneerd aan een kringloop. Je mag het natuurlijk ook weer zelf ophalen.
Moet ik belasting betalen over mijn deel van 40%?
Nee, de belasting is verrekend over het deel van 60% voor de winkel.
Hoe wordt de prijs bepaald?
De prijs wordt bepaald afhankelijk van het merk en de staat van het kledingstuk. Hoe trendy is het item en wat was de originele prijs? Ook moet er natuurlijk rekening gehouden worden met wat een klant er nog voor zou willen betalen.
Wat als ik mijn kledingstuk in de winkel zie hangen en ik ben het niet eens met de prijs?
Je kunt er van uit gaan dat ik met zorg de prijzen bepaal. Soms kan het voelen dat iets te laag geprijsd is, maar uit ervaring is een te hoge prijs vragen slecht voor de verkoop. Natuurlijk mag je altijd even met mij overleggen als je het er niet mee eens bent.
Wat als mijn kleding verkocht is?
Eén keer per maand worden alle verkochte items uitbetaald op je rekeningnummer. Je rekeningnummer wordt veilig in het systeem opgeslagen.
Kan ik met met een eigen kledingstuk iets komen naaien in het atelier?
Ja! Er zijn naaimachines die gebruikt mogen worden. Kom je er niet uit? Ik help je graag. Zie meer informatie onder het kopje Atelier.
Is de winkel met de auto bereikbaar?
Als je een zware tas hebt om in te brengen zou je in de ochtend even de auto voor de deur kunnen zetten. Let op! Je kan hier dus niet parkeren. Dit zijn de tijden waarop je je moet houden:
De Rijnstraat is afgesloten voor motorvoertuigen op de onderstaande tijden.
- Maandag t/m donderdag: 12.00 tot 18.00 uur.
- Vrijdag: 12.00 tot 21.00 uur.
- Zaterdag: 09.00 tot 18.00 uur.
Op zaterdag kun je de winkel dus niet met openingstijden bereiken. Stuur mij dan een bericht om een afspraak te maken om iets anders te regelen.